שרת קבצים מקומי - למה זה ממש חשוב לעסק שלך?

שרת קבצים מקומי – למה זה ממש חשוב לעסק שלך?

בעידן המודרני ישנו צורך לנהל את מערכת הקבצים שלנו בצורה יעילה ומהירה

זמן שווה כסף. רוב העסקים בעולם כיום דורשים שימוש ביותר ממחשב אחד. קיימת כמובן האופציה המיושנת של רשת מחשבים בה כל מחשב מכיל את הקבצים שלו וכלל המחשבים מחוברים זה לזה. האופציה הזו חשופה לבעיות רבות – חוסר תיאום גרסאות בין קבצים, פוטנציאל אובדן מידע גבוה, גיבוי בעייתי, תלות בכלל עמדות הקצה ועוד. רשת מחשבים כזו דורשת העתקה של כלל הקבצים ממחשב למחשב – פעולה גוזלת זמן, מייצרת כפילויות מיותרות ומקשה על מעקב הגרסאות.

בעיה נוספת קשה ביותר היא החשיפה של כל מחשב בנפרד אל איומים קיומיים, במיוחד בכל האמור לנוזקה (Malware) למשל וירוס כופר. דמיינו את המצב הבא – הנוזקה תוקפת את רשת המחשבים ומדביקה כל מחשב בנפרד. כעת כלל המחשבים ברשת מושבתים ויש צורך לנקות כל מחשב ולאחר מכן לשחזר את הגיבוי של כל מחשב בנפרד. מדובר על השקעת זמן עצומה ופוטנציאל הפסד כספי גדול.
שרת קבצים מקומי מאפשר לרכז את כל הקבצים במקום אחד ולבצע גיבוי יחיד על כלל מערך הקבצים. אם השרת מותקף, מדובר על ניקוי של מחשב בודד וכן שחזור גיבוי בודד – פעולה קצרה בהרבה. 

אז מה? היום מגבים הכל על הענן

אני שומע את חלקכם אומרים וזה כמובן נכון. גיבוי בענן הוא צעד חשוב מאוד בשמירה על בטחון הקבצים גם מפני התקפות נוזקה, אבל הוא מגיע עם מחיר כבד – זמן. ישראל היא אולי מדינת עולם ראשון בתחומים רבים אבל לא במהירות רשת האינטרנט – קצבי ההעלאה מוגבלים ל-3 או 5 מגה-ביט לשניה. אם העסק שלכם מכיל טרה-בייט של מידע – כמות סבירה מאוד כיום – מדובר על העלאה שעלולה לקחת אפילו שבועיים, בטח אם ההעלאה מתבצעת רק בשעות בהן העסק אינו פעיל. 

שרתים מודרניים מכילים שכבות הגנה מובנות בפני התקפות, כגון – חומת אש עוצמתית. 


יתרונות נוספים של שרת קבצים:

  • גישה נוחה לכלל המידע בעסק וכן לתוכנות משותפות. קיימות תוכנות רבות היום המאפשרות התקנה בודדת וגישה למרחוק ממחשבים אחרים. גישה כזו מאפשרת גם לנהל שירות לקוחות ביעילות גבוהה יותר. 
  • ביצועים מוגברים – שרתים, במיוחד שרתי קבצים עוברים אופטמיזציות למטרה זו ומתפקדים לרוב מהר יותר ועם פחות דרישות מאשר מחשבים רגילים, מה שמביא לביצועים משופרים של כלל העסק. 
  • הגנה מפני התקפות כופר – אם הקבצים ננעלים, פשוט מוחקים אותם ומעלים אותם מחדש מהגיבוי.
  • חוסר תלות בעמדות קצה – אובדן של מחשב בודד בעסק לא ישפיע על המערכת כולה. הכל מגובה במקום אחד ושאר המחשבים ימשיכו לתפקד כרגיל.
  • ניהול פשוט יותר. רוב הפעולות מתבצעות במקום יחיד ואין צורך לחזור על פעולות רבות.
  • אפשרות לקביעת הרשאות משתמש שונות עם יכולות גישה מוגבלות לסוגי עובדים שונים ולאיזה מידע עליהם לגשת במסגרת עבודתם.
  • אפשרות התקנה כלל מערכתית של תוכנת אנטי וירוס והגנות נוספות.
  • שרת מקומי מאפשר גיבוי קל ופשוט לכונן נייד, כך שניתן לשמור את הקבצים במקום נוסף, מרוחק מבית העסק. כך, כל פגיעה בשרת או במחשבים, החל מהתקפת נוזקה, דרך פריצה פיזית לעסק או אפילו אסון טבע (הצפה, שריפה, רעידת אדמה) לא יובילו לאובדן של כלל הקבצים.
  • צמצום עלויות תפעול על ידי שימוש משותף במשאבים כגון מדפסת, סורק ועמדות גיבוי. 
  • אפשרות לעבודה מהבית במקרה הצורך, בצורה מאובטחת.

לפרטים נוספים והתאמת השרת הנכון לצרכים שלכם, צרו קשר

הגנה בפני תוכנות כופר

להתאמת מערך גיבוי והגנה מושלם לעסק שלכם, צרו איתנו קשר עוד היום >>

ההודעה נשלחה בהצלחה!